Merhaba. Daha öncede belirttiğim üzere ekonomik kodun 3 ve 4 düzeyinde aktarma yapılmaz.
Dayanağı : 5018 sayılı Kanunun 15'inci maddesinin son fıkrasında tertip deyimi tanımlanmıştır.
İlgili mevzuatta giderlere ilişkin olarak yer alan “Fasıl ve bölüm” deyimleri fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyini, “Kesim” deyimi fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyini, “Madde” deyimi fonksiyonel sınıflandırmanın üçüncü düzeyini, “Tertip” deyimi kurumsal, fonksiyonel ve finansman tipi kodların bütün düzeyleri ile ekonomik sınıflandırmanın ilk iki düzeyini, borç ödemeleri yönünden “ilgili hizmet tertibi” deyimi borç konusu hizmetlerin yürütüldüğü ilgili tertipleri ifade eder
Ödenek aktarmalarını düzenleyen 21'inci maddesinde ise
Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri, aktarma yapılacak tertipteki ödeneğin yüzde yirmisine kadar kendi bütçeleri içinde ödenek aktarması yapabilirler. Ancak, ihtiyaç halinde yüzde yirmiyi aşan ödenek aktarma işlemlerini kurum bütçesinin başlangıç ödenekleri toplamının yüzde yirmisini geçmemek üzere yapmaya Maliye Bakanlığı, yılı yatırım programına ek yatırım cetvellerinde yer alan projelerde değişiklik yapılması halinde değişikliğin gerektirdiği tertipler arası ödenek aktarması işlemlerinin tamamını yapmaya ise ilgili idareler yetkilidir.
Kamu idarelerinin bütçeleri içinde; personel giderleri tertiplerinden, aktarma yapılmış tertiplerden ve yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden diğer tertiplere ödenek aktarılamaz. Ancak, yılı yatırım programına ek yatırım cetvellerinde yer alan projelerde değişiklik yapılması halinde, aktarma yapılan tertiplerden diğer tertiplere ödenek aktarılabilir
denilmektedir.
Buradan da anlaşılacağı üzere diğer kodlar değişmezken ekonomik kodun 3 ve 4'üncü düzeyi arasında zaten kanunen bir farklılık ve aktarma yapmaya gerek yoktur. Bütçelerin ekonomik kod 4'lü düzeyde hazırlanıyor olmasının bütçe uygulamaları açısından bir önemi bulunmamaktadır. Sadece harcamalarda ekonomik 3 ve 4'üncü düzeyin önemi bulunmaktadır.
Kolay gelsin.