Kamu Mali Yönetimi Platformu

TAŞERON İŞÇİLERİN KIDEM TAZMİNATI (Okunma sayısı 8970 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TAŞERON İŞÇİLERİN KIDEM TAZMİNATI : 28 Haziran 2016, 15:26:20
Merhaba arkadaşlar.

Muhasebat genel Müdürlüğünün 20/05/2016 tarihli ve 9430 sayılı yazısına göre Kamu idarelerinde işçi statüsünde (Sürekli İşçi - Geçici İşçi - Taşeron İşçi) olarak istihdam edilen personelin 2015 ve önceki yıllarda ayrılması gereken kıdem tazminatı tutarlarının hesaplanarak liste halinde ilgili muhasebe müdürlüklerine gönderilmesi gerekiyor.

Bir alımımızda hizmet binasında görev yapmak üzere, 1 adet silahsız özel güvenlik görevlisi ile güvenliğin sağlanması hizmet alımı işi, 4734 sayılı Kanunun 22/d maddesine göre (Doğrudan Temin) 01.01.2012 tarihinden itibaren 31.12.2015 tarihine kadar 1'er yıllık olarak satın alınmıştır.

Başka bir alımda 7 adet şoförlü araç kiralama hizmet alımı işi 4734 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre (Açık İhale Usulü) 07.10.2014 tarihinden itibaren 1'er yıllık olarak gerçekleştirilmiştir.

Bu alımlarda çalıştırılan taşeron işçilerin;

Kamu İhale Genel Tebliği'nin 78 inci maddesi ile 08.02.2015 tarihli ve 29261 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Kamu İhale Kanununa göre İhale edilen Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımları kapsamında istihdam edilen işçilerin Kıdem Tazminatlarının ödenmesi hakkında Yönetmelik" madde 1'e göre, 4734 sayılı Kanunun 62 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi kapsamında değerlendirerek kıdem tazminatlarını hesaplamamız gerekiyor bildiğim kadarıyla.

Alımın doğrudan temin ile yapılmış olmasının bir önemi var mıdır. Sadece İhale kapsamında yapılan alımlar için mi kıdem tazminatı hesaplanmalıdır.

Ayrıca başka bir hususta da görüşlerinize ihtiyacım var. Bakanlığımızın bazı alımları döner sermaye kaynaklarından yapılıyor.  Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı döner sermayeden yapılmış ise, bahse konu alımda çalıştırılan taşeron işçilerin kıdem tazminatları döner sermayeden mi genel bütçeden mi ödenecektir. Yani hazırlanan kıdem tazminatına ilişkin liste Döner Sermayenin bağlı olduğu Saymanlığa mı, Bakanlığımızın ilgili Saymanlığına mı gönderilmesi gerekir.

İyi günler.
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2016, 16:02:52 Gönderen: Mehmet Çamaşırcı »



Ynt: TAŞERON İŞÇİLERİN KIDEM TAZMİNATI Yanıtla #1 : 29 Haziran 2016, 04:45:02
Merhaba arkadaşlar.

Muhasebat genel Müdürlüğünün 20/05/2016 tarihli ve 9430 sayılı yazısına göre Kamu idarelerinde işçi statüsünde (Sürekli İşçi - Geçici İşçi - Taşeron İşçi) olarak istihdam edilen personelin 2015 ve önceki yıllarda ayrılması gereken kıdem tazminatı tutarlarının hesaplanarak liste halinde ilgili muhasebe müdürlüklerine gönderilmesi gerekiyor.

Bir alımımızda hizmet binasında görev yapmak üzere, 1 adet silahsız özel güvenlik görevlisi ile güvenliğin sağlanması hizmet alımı işi, 4734 sayılı Kanunun 22/d maddesine göre (Doğrudan Temin) 01.01.2012 tarihinden itibaren 31.12.2015 tarihine kadar 1'er yıllık olarak satın alınmıştır.

Başka bir alımda 7 adet şoförlü araç kiralama hizmet alımı işi 4734 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre (Açık İhale Usulü) 07.10.2014 tarihinden itibaren 1'er yıllık olarak gerçekleştirilmiştir.

Bu alımlarda çalıştırılan taşeron işçilerin;

Kamu İhale Genel Tebliği'nin 78 inci maddesi ile 08.02.2015 tarihli ve 29261 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Kamu İhale Kanununa göre İhale edilen Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımları kapsamında istihdam edilen işçilerin Kıdem Tazminatlarının ödenmesi hakkında Yönetmelik" madde 1'e göre, 4734 sayılı Kanunun 62 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi kapsamında değerlendirerek kıdem tazminatlarını hesaplamamız gerekiyor bildiğim kadarıyla.

Alımın doğrudan temin ile yapılmış olmasının bir önemi var mıdır. Sadece İhale kapsamında yapılan alımlar için mi kıdem tazminatı hesaplanmalıdır.

Ayrıca başka bir hususta da görüşlerinize ihtiyacım var. Bakanlığımızın bazı alımları döner sermaye kaynaklarından yapılıyor.  Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı döner sermayeden yapılmış ise, bahse konu alımda çalıştırılan taşeron işçilerin kıdem tazminatları döner sermayeden mi genel bütçeden mi ödenecektir. Yani hazırlanan kıdem tazminatına ilişkin liste Döner Sermayenin bağlı olduğu Saymanlığa mı, Bakanlığımızın ilgili Saymanlığına mı gönderilmesi gerekir.

İyi günler.

Merhaba.
Doğrudan temin kapsamında çalıştırılan personele vicdan kıdem tazminatı ödenmesini, hukuk ödenmemesi gerektiğini söylüyor. Bu sebeple doğrudan temin konusuna ya Maliye Bakanlığınca görüş ya yeni bir düzenleme yapılarak ya da mahkeme kararı ile yeni bir çözüm bulunması gerekiyor.

Hangi bütçeden ödeneceğine dair ise fikir oluşturması açısından http://www.tkhk.gov.tr/Dosyalar/edfce2f7c6da4753b74f7f41fb56f753.pdf adresindeki dokümanı inceleyebilirsiniz.



Ynt: TAŞERON İŞÇİLERİN KIDEM TAZMİNATI Yanıtla #2 : 29 Haziran 2016, 09:55:07
Çok teşekkür ederim Ahmet Bey.

Doğrudan Temin meselesini BÜMKO'ya sormak gerekiyor bu durumda.

BÜMKO'dan cevap 2 aydan önce gelmez diye düşünüyorum.

Muhasebatın yukarıdaki yazısına göre en geç 30/06/2016 itibarıyla da listelerin gönderilmesi gerekiyor muhasebe birimlerine.

Bu durumda Doğrudan Temin ile çalıştırdığımız işçilerin kıdem tazminatlarını hesaplayarak göndermeli miyiz.

Göndermeden BÜMKO'nun  görüşünü beklemek mi mantıklı olur bilmiyorum.

Diğer idarelerimiz ne yapıyor acaba bu konuda.



TAŞERON İŞÇİLERİN KIDEM TAZMİNATI Yanıtla #3 : 26 Kasım 2016, 21:36:24
işçi kıdem tazminatlarına yönelik doyurucu ve açıklayıcı bilgi için şu linke bakmanızı tavsiye ederim.

http://www.isciara.com/makaleler.php